Selena

Selena

Saturday, September 12, 2015

Masih lagi bernafas di bumi Jakarta

Lama ya saya tak bersiaran?

Sedar tak sedar telah 1 bulan 11 hari saya dah berhijrah ke bumi Jakarta?

Life?  Sibuk.. sesibuk dan sesesak kereta di jalanan sini... Macet orang di sini panggil...

Baru sahaja usai resepsi sambutan hari merdeka tanggal 8 September 2015 yang lalu.  Majlis diadakan di Hotel Shangri-La Jakarta.  Banyak sungguh perkara baru yang saya pelajari sebelum semasa dan selepas majlis.  Pengalaman yang tidak ternilai harganya.

Alhamdulillah Allah sentiasa ada.  Meskipun ada masa saya alpa tapi insyaallah dia sentiasa ada.  Pernah juga suatu ketika tu, saya rasa saya betul-betul keseorangan di sini.  Meskipun berteman dengan suami, namun sepi tetap hadir untuk menjengah saya.

Ada terbit rasa rindu kadang-kadang tu... Zaman ketika saya masih bujang... Tapi tidak bererti saya tidak gembira sekarang ya.. Cuma bila tanggungjawab telah bertambah... Ada masa diam itu perlu.. Maka saya berdiam sahaja... Bercakap bila perlu.. Semakin lama kita mengenal seseorang itu semakin kita mengenali karakter mereka... Dan begitu lah..

Inilah dia manusia.. Nama lagi manusia biasa kan?

Ok... saya masih menunggu barangan kontena saya sampai.. Hari-hari pun doa cepat la sampai.. Saya rindu nak bakar kek... Saya rindu nak kemas rumah ... I really hope barang-barang saya dalam keadaan baik.. Saya doa juga semoga urusan saya dunia dan akhirat dipermudahkan..

Saya rindu la masa lalu...
Rindu nak menulis tapi tak tahu nak menulis apa...

Nanti la saya pikirkan apa nak tulis ya...

Sekian

2 comments:

  1. rindu dik.. rindu sangat... rindu sangat masa masa silam kita tu.. terutama kenangan di langkawi.. tak pernah jemu mengenang kembali

    ReplyDelete

Juta Orang Suka Kata

Nuffnang Ad