Selena

Selena

Wednesday, February 18, 2015

Di Puncak Menara Gading...

Lamanya saya tidak menulis....
Siapa kata tak rindu?  Rindu sangat zaman yang mana saya bebas menulis, meluah apa yang saya ingin dengan sewenang hati... Namun, usia dan pengalaman mengajar erti kedewasaan.  Saban waktu ingin menulis akan membuat saya berfikir berjuta kali sebelum mempublishkan dia.  Hujung hujung saya save sahaja ia dalam kotak draft tu..

Sebagaimana yang sedia maklum, saya telah selamat diijabkabulkan pada 25 Disember 2014.... Siapa sangka, Allah itu maha mendengar bukan.  Segala apa yang saya citakan menjadi kenyataan.  Bergelar isteri sewaktu masih berumur 35 tahun dan diijabkabulkan dalam bulan Disember dan bernikah sebelum keluar posting semula... Masyaallah.... alhamdulillah.  Allah itu ada.. Allah itu maha mendengar.

Menyingkap kembali sejarah perkenalan saya dengan suami.. Hurmmmm... tempoh perkenalan yang sangat singkat... Kalau dah nama pun jodoh.... Begitu lah.. Musykilnya, kali pertama bertemu beliau ada satu rasa yang aneh aneh jauh tersepit di hujung dalam hati...  Tanpa disedari kurang lebih 6 bulan perkenalan terus bernikah kami...

Dunia berumahtangga pada awalnya adalah begitu asing buat saya.. Hampir setiap hari saya mempelajari sesuatu yang baru.... 

Cinta yang utuh adalah untuk Allah dan kekal abadi... Cinta pada manusia ini hanya sementara... Yang saya cari adalah cinta sejati kepada Allah.. dan Rasul... dan saya tetap ingin bersama suami saya di Jannah nanti... insyaallah...

No comments:

Post a Comment

Juta Orang Suka Kata

Nuffnang Ad